Szkoła Życia to projekt społeczny realizowany w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, w partnerstwie z firmą Enea, w programie Energia dla zdrowia. Projekt powstał dzięki wysiłkom piątki nastolatków z Warszawy: Patrycji Wojciechowskiej, Kai Piłatowicz, Radosławowi Wiciakowi, Dorocie Pysiewicz oraz Grzegorzowi Dukowiczowi. Zebrali się oni, by wspierać rówieśników tego potrzebujących.
Celem projektu jest okazanie wsparcia uczniom (w szczególności dzieciom i młodzieży) doświadczającym podwyższonego poziomu stresu i negatywnych emocji związanych ze szkołą i natłokiem nauki oraz doinformowanie, uświadomienie rodziców, opiekunów prawnych, nauczycieli, pedagogów o takowych problemach ich podopiecznych.
Jedna z wypowiedzi zespołu projektowego naświetla poziom problemu:
„Okres edukacji miał być tym najlepszym w naszym życiu, tymczasem wieczny stres, złe samopoczucie, niechęć do surowego nauczyciela, niepokój związany z niezapowiedzianą kartkówką, konieczność adaptacji do środowiska, wywoływanie do tablicy, konieczność odpowiedzi, symulowanie choroby, by tylko wymigać się przed obowiązkiem szkolnym i wiążącymi się z nim nieprzyjemnymi emocjami. To tylko część z tego, z czym na co dzień musi borykać się dzisiejsza młodzież i nie tylko. Zdaniem naszego zespołu w nauczycielach, pedagogach oraz rodzicach i opiekunach prawnych brak przede wszystkim świadomości, wyrozumiałości czy chęci do szczerych rozmów z podopiecznymi. Negatywne emocje związane ze szkołą to narastający problem społeczny, któremu chcemy przeciwdziałać, a pierwszym krokiem w tym kierunku jest projekt „Szkoła Życia”. W ramach naszego projektu społecznego przeprowadzimy kampanię niosącą pomoc i wsparcie, której głównymi punktami będą: aktywnie działający Instagram (@szkola_zycia), plakaty rozmieszczone w szkołach na terenie Warszawy oraz ulotki informacyjne rozsyłane do rodziców/opiekunów za pomocą platformy Librus.”