MŁODE GŁOWY!

Mamy przyjemność poinformować o naszej współpracy z Fundacją UNAWEZA i Fundacją Dbam o Mój Z@sięg oraz platformą TikTok! Już teraz sprawdźcie media społecznościowe projektu, a poniżej znajdziecie kilka informacji o nim.

www.mlodeglowy.pl
tiktok.com/@mlode_glowy

“MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” to ogólnopolski projekt badawczy i kampania edukacyjna dotyczące zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi.

Projekt MŁODE GŁOWY obejmuje największe w Polsce, bezpłatne badanie stanu psychicznego dzieci i młodzieży oraz kampanię edukacyjną. Działania mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc.


Z okazji obchodzonego 10 października Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego TikTok opublikował wyniki globalnego badania poświęconego stygmatyzacji zaburzeń psychicznych i gotowości do swobodnego mówienia o naszym samopoczuciu. Wynika z nich, że 42 proc. z nas obawia się, że zostaniemy negatywnie ocenieni, jeśli będziemy rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną o swoim samopoczuciu, a 31 proc. przyznaje, że czułoby się bardziej komfortowo, gdyby od najmłodszych lat zachęcano nas do mówienia o tym, jak się czujemy. Co ciekawe, mówiąc o swoim samopoczuciu najmniej komfortowo czują się najmłodsi uczestnicy badania (18-24 lat).

Nie znaczy to jednak, że nie interesują nas tematy związane ze zdrowiem psychicznym. Dostępne na TikToku treści opatrzone hasztagiem #MentalHealth obejrzano już 45 mld razy, a wartości te dla haseł #Wellbeing i #MentalHealthAwareness to odpowiednio 1 i 10 mld wyświetleń. Polscy użytkownicy TikToka także interesują się tematyką zdrowia psychicznego – filmy z hasztagiem #zdrowiepsychiczne mają już prawie 220 mln wyświetleń, a liczba obejrzeń materiałów z hasztagiem #terapeuta przekracza 270 mln.

– Zdajemy sobie sprawę, że wpływ naszej platformy na społeczeństwo stale rośnie. To dla nas wielka odpowiedzialność. Chcemy wykorzystać ten potencjał do wspierania pożytecznych inicjatyw, takich jak projekt MŁODE GŁOWY. Tym bardziej, że doskonale wpisuje się on w globalne działania TikToka związane z dobrostanem psychicznym – mówi Jakub Olek, Head of Public Policy and Government Relations, TikTok CE.

Kampania edukacyjna będąca częścią projektu “MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” ma pokazać dlaczego warto rozmawiać o swoim samopoczuciu i zachęcić Polaków do zadbania o swoje zdrowie psychiczne. Głównym kanałem kampanii jest profil MŁODE GŁOWY na TikToku (tiktok.com/@mlode_glowy), gdzie publikowane będą treści edukacyjne dotyczące zdrowia psychicznego, a także odbędą się dyżury ekspertów, odpowiadających na pytania użytkowników. Do projektu zostali zaproszeni znani TikTokowi twórcy: tiktok.com/@pani_psycholog, tiktok.com/@narodzinywegetarianki, tiktok.com/@nataliasisik, tiktok.com/@blogerwojciech, sama inicjatywa będzie szeroko promowana na platformie w najbardziej zasięgowych formatach.

 Strategicznym partnerem akcji i główną platformą działań komunikacyjnych jest TikTok.